Termin opłaty za zezwolenie alkoholowe mija 31 stycznia
Przedsiębiorcy, którzy w 2024 r. sprzedawali napoje alkoholowe, do końca stycznia 2025 r. powinni:
- złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w 2024 roku,
- zapłacić za zezwolenia.
Oświadczenie i opłata są konieczne, aby sprzedawać napoje alkoholowe w 2025 r.

Przedsiębiorca może wybrać sposób opłaty:
opłata za cały rok,
trzy równe raty: do 31 stycznia, do 31 maja, do 30 września.
Oświadczenie o wartości sprzedaży powinno być złożone w urzędzie (tam, gdzie znajduje się punkt sprzedaży) przez ePUAP, pocztą lub osobiście. W kasie urzędu lub na rachunek urzędu: nr konta: 59 8821 0009 0000 0000 1339 0031 trzeba wpłacić właściwą kwotę. Przyjęcie przelewu przez bank to dzień terminu opłaty.
Dodatkowy termin opłaty:
Jeśli przedsiębiorca nie złoży oświadczenia i nie dokona opłaty do 31 stycznia, to może zrobić to w ciągu kolejnych 30 dni. W dodatkowym terminie jednak zapłaci więcej.
o 30% opłaty podstawowej, jeśli nie złoży oświadczenia,
o 30% opłaty należnej za korzystanie z zezwoleń w 2025 r., jeśli nie wniesie opłaty.
Formularz oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych jest dostępny w załączeniu: formularz oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku ubiegłym.
Brak oświadczenia lub/i opłaty grozi utratą zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wniosek o kolejne zezwolenie będzie można złożyć po 6 miesiącach po wydaniu decyzji wygaszającej.